fredag 23 mars 2012

Ny design.

Jag har gjort om bloggdesignen. 2005 ringde och ville ha tillbaks den laxrosa medaljongtapeten jag använde som bakgrund, så det var lika bra att göra om alltihop. Jag bestämde mig för nåt minimalistiskt. En liten teckning högst upp och några figurer i kanten. Linjeteckningar i bara en färg. Strikt och avläsbart. Inget skit.
Och så dök den ödesdigra tanken upp: kanske ett litet mönster också?
Som ni ser urartade det rätt rejält. Den minimalistiska designen förvandlades sakta men säkert till en magenta-attack från helvetet. Min förra bloggdesign var lite naivt fulsnygg. Den här är odiskutabelt skitful. Apans panik är fullt förståelig. Byter man ut mönstret mot vitt och behåller apan ser det helt okej ut men jag tänker behålla mönstret en vecka bara för att det tog sån tid att göra och för att besvikelsen över resultatet blev så total.
Nästa gång jag gör om designen ska jag göra minimalism fullt ut. Rubrik i Helvetica. Vit text. På vit bakgrund.

2 kommentarer:

  1. Men vad fan, det är ju nästan beundransvärt att ha åstadkommit något så ögonbrännande fult. Jag gillar't! :P

    Och snälla snälla Elias - inte vit text på vit bakgrund. Jag klarar inte av sånt - jag blir så arg att jag tappar andan. Du kan väl välja en trevlig beige färg på bakgrunden ändå? Du vet, så där mellan-svenssonskt vardagsrummigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Vitt på vit bakgrund ska det vara! Så att texten inte syns. Man vill ju inte ha några fula blogginlägg som förstör designen. Och helvita bilder också. På snöstormar. Det är fin design. Helvitt utan tecken på mänskligt liv. En livlös öken av vitt. Steve Jobs vision av framtiden.

      Radera