söndag 12 januari 2014

Se upp Major Mustaschio! den Bockskäggsbeprydda Beatnik-Brigaden är BAKOM dig!

Under de gångna hösten har jag spenderat den mesta av min lediga tid med att tuscha en lång serie med Läppen Grisen & Moppe. Förra vecka blev den äntligen klar. 144 sidor blev det. Nu är det bara lite små korrigeringar av stavfel och slarv som återstår. Sedan kommer den stora frågan vad jag ska göra med den. Det är alltid lite svårt att värdera något man precis har gjort klart. Om det är bra eller dåligt, om något måste ändras, vilka som kan tänkas vilja läsa osv. Jag kanske borde låta nån mer läsa det och komma med feedback innan jag bestämmer vad jag ska göra med den. Hur som helst insåg jag att även om jag blivit bättre på att tuscha så har jag blivit rätt rostig på dom andra momenten, som att skissa, färglägga, stava till mustasch osv. under de gångna månaderna. Därför gjorde jag ett fejkat serietidningsomslag inspirerat av Hellboy för att komma igång. Det var trevligt att rita nåt lite mer eskapistiskt, det blir ju inte så ofta. Nästa serieprojekt jag planerar kommer bli ren diskbänksrealism så man får ju passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar