söndag 17 oktober 2010

Konst!


Jag ritar vanligtvis ganska traditionella cartoongubbar. Häromdan tänkte jag att jag skulle göra nåt mera konstnärligt. Såna där seriösa bilder som riktiga illustratörer gör. Det resulterade i den här bilden. Ju mer jag tittar på den desto mer äcklad blir jag av den. Den är obehaglig på nåt sätt. Jag antar att det innebär att jag lyckats, konst ska ju väcka känslor. Fast å andra sidan blir jag äcklad av Ronald Mcdonald och hans polare också. Särskilt den där lila grejen. Vad är han för nåt och vad har han med hamburgare att göra?

1 kommentar:

  1. "Fast å andra sidan blir jag äcklad av Ronald Mcdonald och hans polare också. Särskilt den där lila grejen. Vad är han för nåt och vad har han med hamburgare att göra?"

    haha, så jävla sant. Det är hursomhelst sannerligen en konstnärlig och ångestframkallande bild, på ett härligt och estetiskt vis! Jäkligt deppigt med text-tapeten på tidningen ;P Men kaffet..! ;)

    SvaraRadera