fredag 29 april 2011

Veckans outfit: Kent-ove Knytnävsknull

Frontaren i blackmetalbandet Satanic Fistfuckers from the barren lands of Mordor, Kent-Ove Knytnävsknull, har läderbyxor och nitbälte från Blue Fox. Suspensoaren har han köpt på Team Sportia och sedan pimpat med läder från ett par gamla handskar och en sågklinga från Black and Decker. ” Det går inte att få tag på kläder värdiga min svarta själ i vanliga affärer” säger han,”Man måste vara kreativ, där andra bara ser en sågklinga ser jag ett sätt att uttrycka ondska.” Kent Ove har även tillverkat spikarmbanden på underarmarna själv utav läder, ett gammalt sittunderlag som han stulit av den lokala Skogsmulle-ledaren och spikar från Järnia. Han känner ingen ånger över stölden ”Det kunde hon gott har kärringen. Springa runt i skogen och gulla! Jävla idiot! Skogen är en plats där ska utöva sin ondska, jag är ofta i skogen. De mörka granarna och den pinande vinden gör en hård.” Nitarmbandet på vänster överarm kommer dock från Rockzone. De korslagda nitbanden han har över sitt nakna bröst bytte han till sig på Wacken-festivalen 2001 för två liter Explorer. Yxan har han köpt av bandets förre trummis som lajvar och fick sparken när det kom fram att han lajvat som skogsalv. Sådana bögerier kunde inte tolereras. Att Kent-Oves uppochnervända kors faktiskt hänger i högerörat och därmed också skulle kunna vara bögigt håller han inte med om. ”Jag har ett uppochnervänt kors i högerörat för att symbolisera att jag ger min högra hand åt den mörke” säger han. Sminket från Åhléns bildar tillsammans med köttfärsen från Ica Maxi pricken över i. ”Kött är viktigt i en black metal-outfit. Till vardags kör jag med köttfärs men om det är fest eller vi har spelning brukar jag skaffa bättre slaktavfall. Förut brukade jag ha kycklingklubbor i bältet. Det var billigt och jävligt smidigt men sen fick jag salmonella så jag slutade med det. Det är visserligen jävligt metal att skita blod men med karensdagar och sånt där skit...ja du vet.” De vita tubsockorna kommer från Stadium. Utomhus har han Doc Martins men inte nu ”för det blir så skitigt när man går med skor inne”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar