söndag 7 november 2010

24-timmarsserie


Den andra Oktober gjorde jag en 24-timmarsserie med anledning av 24 hour comics day. Det gjordes 24-timmarsserier officiellt på fyra platser i Sverige. Mera info om evenemanget finns på 24-timmarsseriens hemsida. Reglerna för 24-timmarsserien är enkla, man gör 24 sidor på 24 timmar utan att planera något i förväg. Handlingen och karaktärerna ska kommas på på plats. Vi i Gävle gjorde så att alla som ville tilldelades en titel som nån annan kom på. Titeln jag fick var smultronstället. Jag måste dock erkänna att jag bröt mot reglerna i utförandet. Jag gjorde inte 24 sidor på 24 timmar utan 29 sidor på ungefär 20 och en halv timme. Jag hade tänkt att lägga upp serien här på bloggen men det krånglade eftersom bilderna blev så stora. Därför får bloggen får hålla till godo med en affisch jag gjorde för att informera om evenemanget och så postar jag en länk till min profil på Deviantart istället. Deviantart är ett konstforum för er som inte visste. Även där var jag tvungen att stycka upp serien i fem delar för att det skulle funka. Här är en länk till del 1. För att gå vidare till nästa del klicka på gallery i menyn visit the artist till höger och gå till del två osv. .

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt!
    Men http://www.24timmarsserien.com/ var inte bara tänkt som en informations-sajt, varje stad har även varsin flik där de ska lägga upp resultaten! (Se hur Stockholm och Göteborg gjort) om du vill ha information om hur man gör är det bara att maila mig på stef.gaines@gmail.com så fixar vi det :)

    SvaraRadera