tisdag 9 november 2010

Alvbarbar


Jag har aldrig varit vidare förtjust i den typ av karaktärsdesign man oftast ser i fantasy. Det är alldeles för mycket bjäfs. Karaktärerna ser oftast ut som om de har köpt sina kläder hos Gudrun Sjödén och sedan tömt en Indiskabutik på allt som blänker, för att hänga på sig som accessoarer. Det är rätt svårt nog att köpa konceptet med alvprinsar som ska rädda världen, utan att alla dessutom klär sig som såna där sextioåriga kulturtanter som tycker att konsthantverk borde få en större plats i kulturen. Å andra sidan kan jag förstå varför tecknare gärna vräker på med fräcka accessoarer. Jag måste erkänna att det var rätt kul att göra detaljerna på den här gubben. Till en början i alla fall, som ni ser var jag less på skiten när jag kom till bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar