torsdag 19 januari 2012

A som i avundsjuka

Jag tänkte att jag skulle börja blogga mera regelbundet igen. Förut körde jag ju veckans outfit varje fredag. Det var lättare att få arslet ur vagnen när man hade ett färdigt koncept att följa. Tyvärr tröttnade jag på veckans outfit, plus att jag tyckte det tog för lång tid. Så kom jag på idén att göra ett abc. Putslustiga abc-rim är inte nån vidare originell idé kanske men det var ju inte veckans outfit heller. Största problemet är väl att alfabetet innehåller 29 bokstäver vilket innebär att jag sannolikt kommer att tröttna långt innan jag kommer till ö, men den dagen den sorgen. Här är a i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Fan heller att tjockisen ska ha större bit bara för att han e tjock! Han skulle må bra av att bli utan tycker jag!

    Kul idé. Gör hela alfabetet å ge ut det som bok sen! Tror fan det skulle gå hem! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjockisen kanske inte fått större bit för att han är tjock utan för att han har tur. Det kanske är för att han har tur och alltid får störst bit som han är tjock. Då är det ju kanske egentligen synd om honom som, på grund av sin goda tur, har oturen att bli tjock. Det är ett filosofiskt spörsmål som skulle kunna uppta en hel serie UR-program...

      Radera
  2. Jag gillar idén - visserligen är ABC-formatet ganska slitet vi det här laget, men jag tror du kan göra något riktigt kul med det.

    Jag håller med BG - det skulle funka som bok. Barnbok, till och med. ... Fast det beror ju självklart på vad du tänkte göra för dom andra bokstäverna. >.>

    SvaraRadera
  3. ABC för vuxna är en asbra idé! Mer mer mer!

    SvaraRadera