söndag 15 januari 2012

Wohoo!


Jag gjorde just klart en serie på 26 sidor. Jag bjuder på ett smakprov i form av en sida utan text för att inte spoila handlingen. Den handlar om hur de tre 15-åringarna Läppen, Grisen och Moppe låter sig förföras av gangsterromantik och glider in på den smala vägen där de snabbt hamnar i dåligt sällskap. Det blir nog ett fanzine av serien till spx. Mer info om det kommer när det drar ihop sig. Nu är jag mest nöjd med att vara klar och kunna rita strippar igen. Det är skönt att göra strippar jämfört med längre projekt eftersom man kan både påbörja och slutföra dem under samma dag.

2 kommentarer:

  1. Jag lovar och svär att jag kommenterade på det här inlägget igår; Blogger måste ha ätit upp det.

    Hur som helst - ska bli kul att se den här på SPX, och jag kommer definitivt köpa mig ett ex. Kommer du att göra något till Comic Royale #6 också, eller nöjer du dig med ett fanzine?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blogger var väl hungrigt.
      Jag vet inte om jag ska göra nåt till Comic Royale. Jag har inte tänkt på det men det är ju ett litet tag kvar så vi får se.

      Radera